הלכות לשון הרע ורכילות

ספר הלכות לשון הרע ורכילות
הספר מבוסס על פי ספרו של ה"חפץ חיים" זצ"ל
הלכות לשון הרע ורכילות להורדה - לחץ כאן
לקריאה לחץ כאן

מתוך ההקדמה לספר:

 בספר "חפץ חיים" הלכות לשון הרע כלל ט' סעיף ה', מבואר שאם נחנך את הילדים מקטנותם בעניין שמירת הלשון, ממילא היה דבר זה נטוע בנפשם מצד ההרגל, והיה נקל להם אחר כך לגדור את עצמם לגמרי במידה הקדושה ההיא, והיו זוכין עבור זה לחיי עולם הבא ולכל טוב בעולם הזה. כמו שנאמר "מי האיש וכו'" עד כאן לשונו.

דברים קדושים אלו, לא בלבד שהם עצה טובה ומועילה, אלא שהם מגלים האחריות הגדול והנורא המוטל על האבות והמלמדים והמחנכים בני ובנות ישראל, שבידינו להצילם מהעבירות החמורות התלויים באי שמירת הלשון, ומכל הדברים הרעים הבאים בכלל זה, ולזכותם ולרומם אותם למדריגות גדולות. מה גדול ונורא האחריות, ומה נשיב ליום הדין על שמנענו הטוב מהם, אם לא נשתדל בזה.

דעתינו הוא שאם יכניסו בתוך חוק הלימודים לימוד קבוע בספר הזה בכל בתי התלמוד ובבתי הספר, יהיה בידינו בעזרת השם יתברך לחנך הדור הצעיר שיזכו להיות מדקדקים בעניין שמירת הלשון, כמו שמדקדקים בשאר הלכות, ויהיו מאושרים בזה ובבא, ומה טוב חלקנו שעל ידינו זכו לזה, ולא נבוש ולא נכלם לעולם ועד.

ובודאי נכון מאד שגם יעשו שיעור קבוע פעם אחת בשבוע בספר "חפץ חיים" זצוק"ל, לעורר הילדים והילדות בעניין חומר הדיבור ושכר המקדש את פיו. וכן אנא זעירא דחבריא אומר להרבנים הגאונים הראשי ישיבות שליט"א שישתדלו להנהיג לימוד הלכות לשון הרע וספרי "חפץ חיים" זצוק"ל בישיבותיהם הקדושות לחוק קבוע.

והנה מבואר בספרים הקדושים שעל ידי שמירת הלשון מקרבים את הגאולה, ואנו מחכים לביאת המשיח בכל יום, ומי יוכל לשער אשורנו ושמחתנו הגדולה כשיבוא משיח צדקנו במהרה ויתן לנו יישר כח שמיהרנו ביאתו, מי יתן ונזכה לזה במהרה.